امروز: 08 - 02 - 03 | میلادی 2024 - 04 - 27

هزینه درمان کودکان کار بی‌هویت ۱۰ برابر افراد عادی است

 

مدیرعامل جمعیت امام علی(ع) در نشست هم اندیشی بررسی موانع حذف کار کودک و راهکارهای آن به مساله بهداشت کودکان کار پرداخت و اعلام کرد که هزینه‌های درمان برای کودکان بدون اوراق هویت گاهی ۱۰ برابر هزینه‌های عادی درمان است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، زهرا رحیمی در مورد جایگاه سازمان‌های مردم نهاد و موضوعات اجتماعی گفت: سازمان‌های مردم نهاد نقش پایش ارزیابی و مشاوره دارند و در تدوین سیاست‌ها می‌توانند کمک کنند، در طول سال‌ها در ایران فعالیت مدنی با موانع روبرو بوده است در حال حاضر نیز طبق قانون وزارت کشور درباره نظارت بر NGOها ۱۶ نهاد دولتی بر فعالیت یک NGO نظارت می‌کنند، در عین حال در سال‌های اخیر NGOها به شکل مجری یک سری وظایفی درآمدند که در شرح وظایف سازمان‌های دولتی بود و بار بزرگی بر دوش ما افتاد. 

او درباره موضوع بهداشت و درمان کودکان کار گفت: در بحث بهداشت و درمان این بچه‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم و این مشکلات در بچه‌هایی که اوراق هویت ندارند و یا غیر ایرانی هستند، دشوارتر است.

وی به مورد اخیر پسری به نام یونس اشاره کرد و گفت: هزینه درمان سرطان حاد یونس ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است در حالی که این هزینه برای یک بچه ایرانی ۲۰ میلیون تومان می‌شد. در بحث پیوند اعضا هم این مشکلات شدید است. عدم شمول حمایت درمانی برای یک خانواده با وضع اقتصادی متوسط شاید مساله جدی نباشد اما برای خانواده‌ای که بچه‌اش کار می‌کند مساله جدی است. مثلا در مورد بچه‌هایی که دچار هر گونه عفونت می‌شوند گاهی برای تسکین درد مواد مخدر استفاده می‌شود که این باعث پیش آمدن بحث اعتیاد در میان کودکان کار می‌شود و هیچ نهادی پاسخگوی این مساله نیست.

منبع : کودک یار

 

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency