امروز: 29 - 12 - 02 | میلادی 2024 - 03 - 19

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درخصوص افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز اظهار کرد: در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان افزایش مستمری مددجویان تا 40 درصد حداقل حقوق پیش‌بینی شده که در صورت تصویب این قانون، آن را عملیاتی خواهیم کرد زیرا بودجه آن توسط دولت برای سال 95 پیش‌بینی شده است

 

 

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی ربیعی در مراسم «شکرانه سلامت شنوایی» که امروز در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری جزو برنامه‌های اصلی دولت یازدهم است و تلاش می‌کنیم در سال 95 غربالگری شنوایی را در کل کشور استقرار دهیم.

 

وی افزود: در سال 94 حدود 70 درصد تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفتند و در سال 95 بودجه آن تامین شده است تا رقم تحت پوشش این غربالگری را به صددرصد برسانیم.

 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره غربالگری «بینایی‌سنجی» نیز اظهار کرد: تصمیم گرفته‌ایم تا در سال 95 پوشش غربالگری بینایی‌سنجی را به صددرصد برسانیم این در حالی است که در سال 94 با وجود بودجه کم و محدود، حدود 85 درصد را تحت پوشش این غربالگری قرار دادیم.

 

ربیعی در ادامه تاکید کرد: قصد داریم غربالگری‌ها را از استان‌های شایع و مرزی آغاز کنیم.

 

وی درخصوص مراکز مشاوره ژنتیک نیز اظهار کرد: در حال حاضر 2500 مرکز مشاوره ژنتیک تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور فعالیت می‌کنند که قصد داریم افراد مراجعه کننده به این مراکز را به آزمایشگاه‌های ژنتیک هدایت کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: سیاست وزارتخانه و دولت، حمایت از بخش خصوصی در راستای راه‌اندازی آزمایشگاه‌های ژنتیک در سراسر کشور است تا بتوانیم با گسترش این مراکز، از به دنیا آمدن فرزندان معلول در کشور جلوگیری کنیم.

 

ربیعی درخصوص ارائه یک وعده غذای گرم در مراکز بهزیستی نیز اظهار کرد: هم‌اکنون در استان‌های مرزی و مهدهای کودک یک وعده غذای گرم را به کودکان ارائه می‌دهیم. مطالعات نشان داده است که این خدمات در مناطق مذکور منجر به کاهش مشکلات تغذیه‌ای اعم از سوءتغذیه و... در کودکان شده است.

 

وی در ادامه از آغاز برنامه مبارزه با سوء تغذیه در محلات حاشیه‌ای شهرها در سال 95 خبر داد.

 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: طرح مبارزه با سوءتغذیه در سال 93 آغاز و در سال 94 در استان‌های مرزی عملیاتی شد و در حال حاضر ورود این طرح را به حاشیه شهرهای بزرگ در سال 95 در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

 

ربیعی درخصوص برنامه «رشد و تکامل همه جانبه کودکان» نیز اظهار کرد: برنامه رشد و تکامل همه جانبه کودکان که مبارزه سوءتغذیه و غربالگری بخشی از آن است را در استان‌های مرزی در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

 

وی همچنین اظهار کرد: در سال 95 آشنایی با مفاهیم کار و غیره را در مهدهای کودک نیز در دستور کار داریم.

 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درخصوص افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز اظهار کرد: در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان افزایش مستمری مددجویان تا 40 درصد حداقل حقوق پیش‌بینی شده که در صورت تصویب این قانون، آن را عملیاتی خواهیم کرد زیرا بودجه آن توسط دولت برای سال 95 پیش‌بینی شده است.

 

ربیعی همچنین اظهار کرد: سال 94 بدترین سال بودجه‌ای کشور در چند دهه اخیر کشور بوده به طوری که در این چند سال چند شوک عظیم را تجربه کردیم اما با این حال به سلامت از آن رد شدیم و امیدواریم در سال 95 گشایش بیشتری در همه زمینه‌ها اعم از اشتغال و... داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: هرچند در حوزه اشتغال با توجه به داده‌هایی که داشته‌ایم، ستادهای موثری ارائه کردیم.

 

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین به عملکرد سازمان تامین اجتماعی در سال 95 اشاره کرد و گفت: در سال 95 استانداردهایی را برای سازمان تامین اجتماعی تعریف خواهیم کرد تا بتوانند پرداخت‌های خود را به روز کند.

ربیعی در پایان درخصوص مشکلات بودجه‌ای بیمه سلامت نیز اظهار کرد: به علت آنکه در حال حاضر به مشکلات جامعه هدف بیمه سلامت بیشتر از پیش آگاهیم، مشکلات بودجه‌این سازمان را در سال 95 مرتفع خواهیم کرد.

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency