امروز: 29 - 12 - 02 | میلادی 2024 - 03 - 19

محمد عجمی در نشستی خبری، آخرین جزئیات ثبت نام دانش آموزان، طرح آمایش و بیمه تامین اجتماعی اتباع افغانستانی را تشریح کرد.

به‎گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عجمی؛ مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و مشاور والی خراسان رضوی طی یک نشست خبری آخرین جزئیات ثبت نام دانش آموزان در مدارس، طرح آمایش یازده و بیمه تامین اجتماعی اتباع افغانستانی را تشریح کرد. 

*جزییات ثبت نام دانش آموزان افغانستانی در مدراس 

محمد عجمی در این نشست گفت:امسال برای ثبت نام دانش آموزان اتباع افغانستانی در مدارس ایران هیچ هزینه ای دریافت نمی شود و فقط همان مبالغی که دانش آموزان ایرانی پرداخت میکنند، از مهاجرین اخذ می‎شود. 

وی ثبت نام از اتباع افغانستانی در تمام نواحی آموزش پرورش را قانونی اعلام کرد و گفت : تنها ملاحظاتی برای ثبت نام دانش آموزان اتباع در نواحی سه و شش شهر مشهد در نظر گرفته شده است که در صدد رفع آن هستیم. 

عجمی همچنین ثبت نام فرزندان شهدا اتباع در مدارس شاهد را بلا مانع اعلام کرد و گفت: پیش از ثبت نام در این مدارس نیازمند معرفی نامه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی بود که از این به بعد نیازی به دریافت معرفی نامه نمی باشد و ثبت نام در مدارس غیر انتفاعی هم با شرایط آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت. 

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در ادامه نشست فرزندان اتباع افغانستانی فاقد مدرک یا دارندگان مدرک غیر معتبر و یا آنهایی که یکی از والدین آنها داری مدرک می باشند از چهارم ماه مرداد/ اسد،" فقط" چهار روز فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر کفالت نزدیک محل زندگیشان جهت دریافت اخذ نوبت مراجعه کنند. 

وی با بیان اینکه اتباع فاقد مدرک  که سال گذشته جهت ثبت نام فرزندان خود اقدام کرده اند باید به همان دفتر کفالت مراجعه نمایند، هزینه صدور معرفی نامه از سوی دفاتر کفالت را ده هزار تومان اعلام کرد. 

*طرح آمایش یازده همچنان ادامه دارد

آقای عجمی در بخش دیگر این نشست از مشارکت هشتاد درصد از مهاجرین در طرح آمایش یازده خبر داد و اظهار داشت:از این میزان هفتاد درصد کارت های آمایش یازده خود را دریافت کرده‎اند  . 

وی در عین حال تصریح کرد که اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش 10 هنوز برای دریافت نوبت جهت اخذ کارت آمایش تا پانزدهم ماه اسد/ تیر به دفاتر کفالت مربوطه مراجعه نمایند. 

*بیمه تامین اجتماعی 

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که دارندگان کارت آمایش یازده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند، خاطر نشان کرد:اتباع افغانستانی دارای کارت آمایش یازده و کارت کار، با توافق کارفرمایان خود و با توجه به میزان حق بیمه ای که پرداخت می کنند، همانند اتباع ایرانی از مزایای این بیمه برخوردار می‎شوند. 

وی گفت: تمام اعضای تحت تکفل فرد واجدالشرایط بیمه می‎شوند. 

حمایت در برابر حوادث، بیماری ها و بارداری، کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بارداری،مقرری بیمه بیکاری، پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی، کمک هزینه کفن و دفن  از جمله تعهدات و خدمات سازمان تامین اجتماعی بر مبنای قانون تامین اجتماعیو مقررات می‎باشد.

 

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency