امروز: 29 - 12 - 02 | میلادی 2024 - 03 - 19

دفتر همکاری های آموزش و پرورش و حوزه اقدامات خوبی در راستای توسعه معارف دینی و نماز جماعت در مدارس کشور انجام داده اند


وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به تحصیل سیزده میلیون دانش آموز در مدارس کشور گفت: عدالت نسبی از نظر کمی در آموزش و پرورش ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، علی اصغر فانی در حاشیه دیدار با آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه در حال حاضر سیزده میلیون دانش آموز در کشور در حال تحصیل هستند اظهار کرد: بیش از 105 هزار مدرسه با فعالیت نزدیک به یک میلیون معلم در 750 منطقه آموزشی فعال هستند.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر توسعه کمی بسیار خوبی در وزارت آموزش و پرورش مشاهده شده است بیان کرد: در کشور هیچ دانش آموز ابتدایی پیدا نمی‌شود که به دلیل کمبود مدرسه ترک تحصیل کرده باشد و به جرأت می‌توان گفت از نظر کمی عدالت نسبی در آموزش و پرورش ایجاد شده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور در سال 92 در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نقشه راه اجرای این سند که مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است در سال 93 به تصویب رسیده است و ما در برنامه ششم توسعه نیز برنامه‌های اجرایی این سند را گنجانده‌ایم.
وی با اشاره به ارتباط خوب و تأثیرگذار آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه یادآور شد: دفتر همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه اقدامات خوبی در راستای توسعه معارف دینی و نماز جماعت در مدارس کشور انجام داده‌اند.
فانی با بیان اینکه امروز بیش از 406 هزار دانش آموز در مدارس شبانه‌روزی استقرار یافته‌اند گفت: بیش از 99 درصد دانش آموزان ابتدایی، 94 درصد در مقطع متوسطه اول (راهنمایی سابق) و 82 درصد در مقطع متوسط دوم (دبیرستان قدیم) در کلاس‌های درس حاضر هستند.
اقامه نماز جماعت در بیش از 50 هزار مدرسه کشور
به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی همچنین در نخستین اجلاس استانی نماز در قم در مجتمع امام خمینی(ره) این استان، به بیان گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش در عرصه اقامه نماز جماعت پرداخت و افزود: امروز در بیش از 50 هزار مدرسه در سراسر کشور نماز جماعت ظهر اقامه می‌شود که جای شکر دارد اما تأمین امکانات برای این تعداد مدرسه کار بسیار سختی است.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: از این تعداد حدود 21 هزار مدرسه از امام جماعت روحانی بهره می‌برند و بقیه جماعات هم از سوی معلمان مدارس، برپا می‌شود.
وی ادامه داد: حضور معلمان در نماز جماعت سبب حضور پر شور شاگردان در نمازهای جماعت شده است.
فانی با بیان این‌که سند نظام جامع اقامه نماز را در آموزش و پرورش به تصویب رسانده شده است، ابراز کرد: آموزش و پرورش همیشه به عنوان دستگاه برتر اقامه نماز شناخته شده است.
وی افزود: نماز ستون دین است و اگر همه از کودکی اقامه نماز کنند، دینشان حفظ می‌شود و همه باید به ما کمک کنند تا نسبت به اقامه نماز در مدارس بیش از پیش موفق باشیم.
وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: همه ما اعتقاد داریم که نماز ستون دین است و واقعا اگر دانش آموزان از همین سنین کودکی و نوجوانی و جوانی اقامه نماز کنند، دین آنها تضمین می شود، لذا امیدواریم که همچنان همه مجموعه ها و نهادها، آموزش و پرورش را کمک و یاری کنند تا این نهاد در برپایی اقامه نماز در مدارس بیش از پیش موفق باشد.

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency