امروز: 29 - 12 - 02 | میلادی 2024 - 03 - 19

 معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور عصرچهارشنبه در حاشیه همایش مددکاری اجتماعی و مسوولیت اجتماعی در تهران ابزار امیدواری کرد، روند پرداخت یارانه در کشور ساماندهی و هدفمند شود.

 

به گزارش نامه نیوز شهیندخت مولاوردی این مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا مطرح کرد که از وی پرسید با توجه به کسری بودجه دولت و نیز وجود چند میلیون خانوار نیازمند در جامعه چرا منابع مالی مربوط به پرداخت یارانه های نقدی به سمت نیازمندان واقعی در جامعه هدایت نمی شود، بیان کرد.

معاون زنان و خانواده رییس جمهور ی گفت: دولت برای هدفمند کردن پرداخت یارانه ها به مرور زمان با برنامه ریزی، به سمت اقشار نیازمند واقعی حرکت کرده و در صدد است تا با حذف یارانه خانوارهای پردرآمد، به هدف اصلی که اختصاص این منابع به بخشهای تولیدی و سرمایه گذاری های زیر بنایی است، دست یابد.

مولاوردی به امضای تفاهمنامه ای برای حمایت بیشتر از زنان سرپرست خانوار برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی احتمالی اشاره و پیشگیری از آسیب ها در حوزه زنان و خانواده را یکی از وظایف این معاونت برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا در سالهای آینده بتوان اعتبارات مورد نیاز برای این حوزه را بطور کامل تامین کرد.

** بیش از 5/ 2 زن سرپرست خانوار 

 

وی در سی امین همایش انجمن مددکاران اجتماعی ایران که به مناسبت ولادت امیرالمومنین علی (ع) و روز ملی مددکاری اجتماعی در تهران برپا شده بود، در سخنانی گفت: بیش از دو میلیون و 563 هزار زن سرپرست خانوار در کشور شناسایی شده اند که بسیاری از این افراد مهارتهای لازم و پشتوانه کافی برای تامین نیازهای مالی افراد تحت پوشش خود را ندارند.

معاون رییس جمهوری، تحت پوشش سازمانهای حمایتی قرار گرفتن بخشی از این خانوارها را در همین راستا دانست و افزود: علاوه بر مسایل و مشکلات اقتصادی ، بخش عمده ای از مشکلات این گروه از زنان معطوف به مسایل فردی ، روانی و ارتباطی است که در حیطه مسوولیت ها و تعاریف حرفه مددکاری می گنجد.

 

 

** زنان اصلی ترین مخاطبین مددکاری 

معاون رییس جمهوری گفت: در همه جوامع ، زنان جزو نخستین قربانیان بسیاری از آسیب ها و انحرافات اجتماعی اند و از این منظر زنان آسیب دیده در جامعه ما نیز از اصلی ترین مخاطبین حرفه مددکاری هستند.

مولاوردی تصریح کرد: مقوله مددکاری یکی از ضروری ترین مصادیق قابل پیگیری برای جوامع در حال گذار و تغییر است و مشکلات و مسایل عدیده و پیچیده ای که گریبانگیر افراد، خانواده ها و گروه های مختلف در جوامع بزرگ و کوچک می شود، بسیاری از افراد را نیازمند دریافت حمایت از جانب سازمان های رسمی و غیررسمی می کند.

 

 

**افزایش شمار کودکان خیابانی و دختران فراری 

 

وی ، شمار روز افزون کودکان خیابانی ، دختران فراری از منزل ، کودکان در معرض انواع آسیبهای جسمی - روانی و جنسی ، خشونت های خانگی و همسرآزاری ، بحرانهای روحی - روانی و افسردگی ، انواع اعتیاد، بیماریهای صعب العلاج و بسیار پرهزینه ، عصیان و بی بندوباریهای جوانان، مشکلات ناشی از تورم و گرانی ، بیکاریهای آشکار و نهان ، حاشیه نشینی و مهاجرت های انتخابی یا تحمیلی و دهها مشکل بزرگ و کوچک دیگر توان و یارای حل مشکل و مقابله با مسایل را از افراد و بزرگترها و حلقه های دوستان و خانواده ها و حتی نهادهای مدنی سلب کرده است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری افزود: جا دارد که فرهنگ نوع دوستی و همدلی و مددرسانی در قالب علمی و مهارتی خود و به صورت سیستماتیک در جامعه جایگاه پیدا کند و نیازی که در اثر اقتضائات یک جامعه در حال گذار به طور طبیعی در لایه های آشکار و پنهان جامعه و در سطوح مختلف فردی و اجتماعی ایجاد شده است، به صورت اصولی و صحیح پاسخ داده شود و این نیاز بجز رشد تقویت و حمایت از مفهوم و حرفه مددکاری ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که روز به روز به سمتی حرکت کنیم که از جمعیت مددجوی کشور کاسته و به مددکاران ما افزوده شود تا حمایتگری و خدمت رسانی بیشتری به مددجویان واقعی که هنوز نتوانسته اند از این حیطه آسیبهای اجتماعی خارج شوند، ارائه شود.

در این همایش همچنین مراسم تحلیف و ادای سوگند گروه برگزیده ای از فارغ التحصیلان رشته مددکاری اجتماعی دانشگاههای سراسر کشور و تقدیر از مددکاران اجتماعی و فعالین این حوزه برگزار شد.

 

منبع: ایرنا

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency