امروز: 08 - 02 - 03 | میلادی 2024 - 04 - 27

برای آموزش رایگان کودکان اتباع خارجی منتظر دستور شورای انقلاب فرهنگی هستیم

نماینده وزارت آموزش و پرورش در بحث حقوق کودک با بیان اینکه دستور رهبر معظم انقلاب را برای ثبت‌نام همه دانش آموزان انجام خواهیم داد، اعلام کرد که برای آموزش رایگان کودکان اتباع خارجی و افراد بدون هویت منتظر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسن زاده در نشست هم اندیشی بررسی موانع حذف کار کودک و راهکارهای آن درباره بازماندن از تحصیل این کودکان گفت: بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب تمام کودکان اتباع خارجی، کودکان بی‌سرپرست و بدون کارت هویت باید تحصیل کنند و تاکید وزیر آموزش و پرورش هم این است که این موضوع مجدانه پیگیری شود؛ لذا در این راستا ما منتظر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

او ادامه داد: برای این کار نیاز به فضاسازی و مرتفع کردن کمبود پرسنل هستیم، چون حدود ۲۳ هزار کودک کار و خیابان وجود دارد اما انشاءالله این مشکلات رفع خواهد شد. البته مشکلاتی هم وجود دارد، مثلا برخی از دانش آموزان کبر سن دارند و ما نمی‌توانیم یک نوجوان ۱۶ ساله را در کنار یک کودک ۷ ساله در یک کلاس بنشانیم و برای این کار نیاز است مصوباتی باشد تا کودکان را متناسب با سن‌شان ثبت نام کنیم و برای دانش‌آموزان خاص با کمک انجمن‌ها ایده دیگری را پیگیری خواهیم کرد.

او اعلام کرد که آموزش و پرورش در بحث تحصیل کودکان کار خیابان فعالیت‌هایی با چراغ خاموش انجام داده است. ما با کمک معاون فرهنگی شهرداری و با تامین بودجه، دو مدرسه به صورت پایلوت در منطقه ۱۲ راه اندازی کردیم این کار به شکل چراغ خاموش انجام شده است و قصد داریم تا پایان سال این کار را گسترش دهیم.

او درباره این دو مدرسه توضیح داد: این دو مدرسه یکی پسرانه و یکی دخترانه است سال بعد در این دو مدرسه کیفیت بخشی خواهیم داشت و با آموزش متناسب معلمان کیفیت کار را بالاتر خواهیم برد.

منبع : کودک یار

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency