امروز: 21 - 02 - 03 | میلادی 2024 - 05 - 10

مشهد - ایرنا - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور، رشته های کاربردی صنایع دستی و هنرهای سنتی به کودکان کار زیرپوشش سازمان بهزیستی در این استان آموزش داده می شود.

 

'حسین خواجه بیدختی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در گام نخست با آموزش رشته تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی به 20 کودک معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی آغاز می شود.

وی گفت: این گروه شامل کودکانی است که هم اکنون زیر پوشش و نظارت سازمان بهزیستی اقدام به فروش روزنامه در چهارراههای پرتردد شهر مشهد می کنند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: برگزاری این دوره آموزشی با همکاری 'خوشه صنعتی جواهرات مشهد' برنامه ریزی شده و به صورت رایگان برای کودکان اجرا می شود.

وی گفت: در این چارچوب با میزان سرمایه گذاری پایین شامل خرید دستگاه تراش در حد پنج میلیون ریال برای یک نفر ایجاد اشتغال می شود.

خواجه بیدختی افزود: با توجه به اینکه کودکان کار بعد از سن 18 سالگی از پوشش سازمان بهزیستی خارج می شوند و دیگر حمایتی از آنان صورت نمی گیرد ارائه این آموزشها می تواند موجب مهارت آنان و ایجاد فرصت شغلی در بازار کار برای این گروه شود.

وی گفت: در صورت موفقیت در ارائه این آموزش، دوره پیشرفته تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی نیز برای کودکان کار برگزار می شود و سایر کودکانی که از سوی سازمان بهزیستی معرفی شوند نیز در این دوره ها شرکت داده می شوند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: آموزش رشته های کاربردی صنایع دستی از جمله تراش سنگ(دیزی سنگی)، گلدوزی با چرخ و دیگر رشته هایی که به عنوان سوغات مشهد محسوب می شوند در برنامه های بعدی آموزش کودکان کار قرار دارد.

خراسان رضوی حدود 100 رشته صنایع دستی دارد.حدود 20 هزار هنرمند صنایع دستی در رشته های مختلف هنری در این استان مشغول فعالیت هستند و یک پنجم آنان نیز زیرپوشش خدمات بیمه قرار گرفته اند.

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency