امروز: 01 - 02 - 03 | میلادی 2024 - 04 - 20

در ۱۷ دسامبر ۱۹۹۹، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۲ آگوست (21 مردادماه) را به‌عنوان روز جهانی جوانان اعلام کرد. روز جهانی جوانان با اندیشهٔ «ساختن یک دنیای بهتر؛ به همراه جوانان» ایجاد گردید. به این بهانه، سازمان ملل از تمام کشورهای دنیا می‌خواهد تا عملاً در راستای توسعه امکانات و منابع به کمک جوانان و برای جوانان تلاش نمایند.

سازمان ملل می‌گوید جوانان امروز با شرایط سخت استخدام، امنیت پایین شغلی و کنار گذاشته شدن از تصمیم گیرهای مهم و حتی شراکت در امور، دچار ضعف در باورها و ضعف در اعتمادبه‌نفس خودشان شده‌اند؛ بنابراین دولت‌ها، نهادهای خصوصی، دانشگاه‌ها و افراد خیرخواه، می‌توانند با فراهم آوردن شرایط کار و دادن فرصت به جوانان، اعمال‌نفوذ در مؤسسات و … به این قشر مهم و مالک آینده کشور کمک کنند.

مدیرکل یونسکو، ایرینا بوکووا به مناسبت روز جهانی جوان، 12 آگوست 2012 پیامی به شرح زیر ارسال کرده است:

در روز جهانی جوان به توان زنان و مردان جوان برای استقرار صلح و ایجاد توسعه توجه بیشتری داشته باشیم. جوانان وارثان فردای جهان‌اند و فردای خود را از همین امروز تغییر می‌دهند.

نیمی از جمعیت جهان زیر 25 سال و با چالش‌های عمیقی روبرو هستند. آن‌ها بیشتر از نسل گذشته در معرض نابرابری‌ها و بی‌عدالتی‌های جهان قرار دارند و از آن تأثیر می‌پذیرند. تعداد بسیاری از آنان در فقر زندگی می‌کنند و از تشخیص توان و استعدادهای بالقوه خود ناتوان‌اند. فقط تعداد اندکی از این جوانان قادر به کسب مهارت‌ها، دانش و اعتمادبه‌نفسی هستند که لازمه اشتغال در بازارهای کارِ به‌سرعت متغیر امروز است. با توجه به اینکه در این فضاهای کاری آنچه ضرورت دارد توان یادگیری و سازگاری است، کسب این مهارت‌ها برای همه و در همه‌جا به یک الزام و اولویت سیاسی مبدل شده که لازمه آن سیاست‌گذاری‌های مناسب است.

جوانان، سرچشمه اندیشه‌هایی برای نوآوری‌اند. آن‌ها مغزهای متفکر امروز، حلال مشکلات و تسهیلگران صلح و در اکثر موارد، استوارترین حامیان عدل و کرامت در جهان می‌باشند. بااین‌حال، همه آن‌ها نیازمند شغل‌های مناسب و آموزش با کیفیت‌اند که باید به این درخواست‌ها پاسخ داده شود و آن‌ها باید در امور مربوط مشارکت داده شوند.

یونسکو در همه این حوزه‌ها و در همه سطوح مرتبط فعالیت می‌کند. ما از جوانان حمایت می‌کنیم تا بتوانند مهارت‌های بین فرهنگی لازم را برای زندگی در عصر تنوع کسب کنند. ما برای کمک به تدوین و توسعه برنامه‌هایی با محوریت جوانان با آن‌ها و با سازمان‌های دانش‌آموزی و دانشجویی همکاری می‌کنیم.

یونسکو به‌منظور تقویت نظام‌های آموزشی با هدف تأمین آموزش کیفی، فراگیر و مرتبط برای جوانان فعالیت‌هایی را در سراسر جهان انجام می‌دهد. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به تخصیص اولویت بالاتر به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد. اهمیت دادن به این موضوع از جمله پیام‌های کلیدی سومین کنگره بین‌المللی آموزش فنی و حرفه‌ای بود که در تاریخ 13 تا 16 می 2012 در شانگهای (چین) برگزار شد. در تلاش برای ایجاد جوامع و اقتصادهای سبز برای دستیابی به یک قرن پایدارتر، سه عنصر آموزش، اشتغال و توانمندسازی مهم‌ترین پیام‌های ما است.

امروز من از همه دولت‌ها، سازمان‌های جوانان و از جامعه بین‌المللی می‌خواهم تا جوانان را در سیاست‌گذاری‌های مرتبط با آنان شریک کنند و آن‌ها را برای این کار بسیج نمایند. این امر لازمه ایجاد جوامعی پایدار، صلح‌آمیز و ثروتمند است.

 

http://www.irunesco.org/index.php?option=com_content&view=article&id=1162:-12-2012&catid=19:2009-03-07-07-34-03&Itemid=3

http://www.beytoote.com/art/decorum/august3-international2-youth.html

 

 

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency