امروز: 06 - 02 - 03 | میلادی 2024 - 04 - 25

وی در ادامه به بررسی آسیب‌های و مشکلات پیش روی سمن‌ها در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: عدم استقلال، عدم شفافیت اداری، نبود کار گروه، نبود بودجه کافی، ناآگاهی جامعه، نبود جایگاه مناسب، فقدان بانک اطلاعاتی و نبود چشم انداز و قانون جامع و مشخص از جمله مشکلات سازمان‌های مردم نهاد در کشور است

 

معاون مرکز مطالعات و پژوهش‌های جوانان گفت: رشد و تعالی سمن‌ها در کشور نیازمند اعتماد بیشتر مدیران به سازمان‌های مردم نهاد است.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان‌شمالی و بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، دکتر حسن کلاشلو در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان شمالی از انجام پیمایش‌های مختلف ویژه جوانان و سازمان‌های مردم نهاد در کشور خبر داد.

وی افزود: در اواخر اسفند ماه سال گذشته، مرکز مطالعات جوانان پیمایش ملی بین 400 جوان را انجام داده است و این پیمایش‌های ملی هر سه سال یکبار به تناوب انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در دو ماه گذشته نیز سه طرح ملی آسیب شناسی و شکل گیری  فعالیت‌های سمن‌ها، طلاق و نیازهای فراغتی جوانان به همت این مرکز انجام و یافته‌های پژوهش این طرح در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان‌شمالی ارائه شد.

کلاشلو همچنین از برگزاری اولین همایش ملی یافته‌های پژوهشی جوانان در استان گیلان خبر داد و گفت: در شهریور ماه سال جاری اولین همایش ملی یافته‌های پژوهشی با تقدیر از 10 اثر برتر کشوری در گیلان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه این نشست با اشاره به جایگاه سازمان‌های مردم نهاد و تاریخچه تشکیل سمن در کشور گفت: ساختار سازی، توانمند سازی و فرصت‌سازی از جمله وظایف اصلی دولت در قبال سازمان‌های مردم نهاد است و مدیران ارشد استان با استفاده از ظرفیت جوانان، ضمن مشارکت نسل جوان در آینده نظام، زمینه حضور بیشتر جوانان در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورند.

معاون مرکز مطالعات و پژوهش‌های جوانان، فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در خراسان‌شمالی را مثبت ارزیابی کرد و از فعالیت 26 سمن با محوریت‌های مختلف در این استان خبر داد.

وی در ادامه به بررسی آسیب‌های و مشکلات پیش روی سمن‌ها در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: عدم استقلال، عدم شفافیت اداری، نبود کار گروه، نبود بودجه کافی، ناآگاهی جامعه، نبود جایگاه مناسب، فقدان بانک اطلاعاتی و نبود چشم انداز و قانون جامع و مشخص از جمله مشکلات سازمان‌های مردم نهاد در کشور است.



منبع : ایسنا

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency