امروز: 07 - 02 - 03 | میلادی 2024 - 04 - 26

وی افزود: بی‌سوادی یک معضل ملی است و مبارزه با آن نیاز به عزم ملی دارد و همه افراد از بالاترین مقام تا پایین‌ترین جایگاه باید با هم تلاش کنند

 

 مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه تعداد اولیای بی‌سواد در استان تهران بالا است، گفت: تا زمانی که مدیران آموزش و پرورش به بحث سوادآموزی توجه جدی نداشته باشند، انتظاری از سایر مسئولان در سطوح مختلف استان نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران؛ عبدالرضا فولادوند با بیان اینکه سواد و آموزش سواد و مسائل مرتبط به آن یکی از نیازهای مبرم جامعه بوده و هر چه تکنولوژی بیشتر رشد کند احساس نیاز به سواد بیشتر است، اظهار کرد: شهرستانهای استان تهران به دلیل قشر کارگری و حاشیه‌نشین این احساس نیاز در درونش کم‌تر وجود دارد و به نوعی مبارزه با بی‌سوادی و تلاش برای سوادآموزی به گفتمان قالب  آن هنوز تبدیل نشده است.

وی افزود: بی‌سوادی یک معضل ملی است و مبارزه با آن نیاز به عزم ملی دارد و همه افراد از بالاترین مقام تا پایین‌ترین جایگاه باید با هم تلاش کنند.

فولادوند ادامه داد: معاونت محترم رئیس‌جمهور با ابلاغ بخشنامه به استانداریها بر بسیج همه‌ی ادارات، نهادها در راستای بحث سوادآموزی تاکید کردند و هر کسی باید وظیفه خودش را انجام دهد.

وی با آسیب‌شناسی مقوله سواد‌آموزی در شهرستانهای استان تأکید کرد: بحث سوادآموزی هنوز گفتمان قالب در درون جامعه ما نشده و تا زمانی که مدیران آموزش و پرورش به بحث سوادآموزی توجه جدی نداشته باشند، انتظاری از سایر مسئولان درسطوح مختلف استان نیست و این معضل و مشکل همچنان پا برجا خواهد ماند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه تعداد اولیای بی‌سواد در استان بالا است بر تشکیل پرونده سوادآموزی در تمام مدارس شهرستانهای استان تهران تأکید و بر اجرای طرح هر مدرسه یک کلاس سواد‌آموزی و با پالایش اسامی اولیای بی‌سواد هر مدرسه، پیگیری شفاف این موضوع را خواستار شد و تصریح کرد: اولیاء را با سوادآموزی آشتی دهیم و بر تداوم آموزش تأکید کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: بحث بررسی سوادآموزی شهرستانهای استان تهران در دستور کار جلسه آتی شورای آموزش و پروش استان قرار گیرد و از تمامی مجموعه‌ها و ادارات کل دعوت و مصوبه‌ی الزام فرمانداران در جهت بسیج کردن تمام زیر مجموعه خود برای رفع معضل بی سوادی با یک عزم جدی تصویب شود.

فولادوند با بیان اینکه موضوع سوادآموزی بحث بسیار جدی است، خواستار پیگیری و طرح موضوع در جلسه رؤسای آموزش و پروش مناطق با دعوت از مسئولان سازمان نهضت سوادآموزی شد و تصریح کرد: سوادآموزی عشق می‌خواهد و همکاران ما در سوادآموزی در طی این سالها زحمات بسیار کشیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، عدم وجود آمار دقیق در حوزه سوادآموزی را از مشکلات مهم این حوزه دانست و تاکید کرد: با پیگیری شرح وظایف دستگاههای اجرایی و شرکای اجتماعی سوادآموزی عزم و اراده توسط همه باید بکار گرفته شود تا شاهد بهبود وضعیت سوادآموزی در استان باشیم.

 

 

 

منبع : ایلنا

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency