امروز: 07 - 02 - 03 | میلادی 2024 - 04 - 26

روز پنجشنبه 7 مرداد 95 نشست خبری رکورد شنای آب های آزاد جهان، با حضور شناگر این رکورد آقای احمد شعبانی فرد، در محل موسسه مردم نهاد “جمعیت حامیان کودکان کار” رشت برگزار شد. که خلاصه ای از گزارش آن در ذیل آمده است. شایان ذکر است این رکورد توسط “جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان”، “موسسه رنگ خدا” و” جمعیت حامیان کودکان کار” نیز حمایت می شود.

پس از خوش آمد گویی به مهمانان و گزارشگران این نشست از آقای شعبانی خواسته شد تا توضیحاتی درباره رکورد ارایه دهند.

ایشان ضمن اینکه خاطر نشان کردند رکورد 1300 کیلومتر اولین بار است که در دنیا انجام می شود، گفت: رکورد قبلی در دست ایرلندی ها 432 کیلومتر بوده است و اگر ما موفق به اجرای رکورد 1300 کیلومتر بشویم برای سالیان سال دست ما می ماند.

وی در ادامه افزود: برای گرفتن مجوز سه سال دوندگی کردیم، متاسفانه به این علت که میگفتند هیچ تجربه ای در این کار ندارند به ما مجوز نمی دادند. در نهایت نامه پیشنهاد دومیلیاردی کشور امارا ت را مبنی بر ثبت این رکورد به اسم خلیج عرب، نزد آقای دکتر گودرزی آوردم.و در نهایت ایشان زحمت کشیدند و شرایط را برای انجام این رکورد در کشور خودمان مهیا کردند ولی هیچ مبلغی فراهم نیامد. ما هم از این فرصت برای بیان یک معضل بزرگ کشورمان یعنی کار کودک استفاده کردیم. سعی ما بر این است که طی نود روزی که رکورد در حال انجام است برای دیده شدن کودکان کار و تبلیغ سمن های فعال در این حوزه و همچنین جمع آوری کمک مالی برای آموزش این کودکان اقدام نماییم.

در ادامه نشست آقای چالشگر نماینده جمعیت حامیان کودکان کار رشت افزود: آقای شعبانی به همراه آقای خراسانی(نماینده موسسه رنگ خدا) از طرف جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان به ما معرفی شدند و طی جلسه ای قرار شد این پروژه به صورت مشترک از طریق حمایت سمن ها و با پیام لغو کار کودک انجام شود.

آقای شعبانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که” چرا تصمیم گرفتید در راستای کار کودک این رکورد را ثبت کنید؟” گفتند: قبل از این که کار را شروع کنم خیلی از موسسات نظیر محک با پیشنهاد نزدیک به یک میلیارد، دست های مهربان با پیشنهاد سیصد میلیون، مهر تابان و … خواستند که رکورد را برای آنها بزنم ولی با خودم فکرکردم و دیدم بیشتر از یک بار نمی توانم 1300 کیلومتر را شنا کنم. خیلی با خودم کلنجار رفتم که قید آن پول را بزنم و بتوانم کاری برای بچه هایی که اصلا دیده نمی شوند، کاری انجام دهم. من قبلا با بچه هایی که کار میکنند و همینطور جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان در ارتباط بودم. بنا بر این تصمیم گرفتم با سمن هایی که در این زمینه فعالیت میکنند همکاری کنیم. که حتی اگر مبلغی برای خودم تهیه نشود حداقل برای این بچه ها کاری انجام داده باشیم.

 آقای چالشگر در پاسخ به سوال خبرنگار «درباره موسسه حامیان کودکان کار  و حمایت هایی توانستید برای شناگر کشورمان جذب کنید؟» گفت: جمعیت حامیان کودکان کار از سال 92 شروع به فعالیت کرد . متاسفانه یکی از مشکلات سمن ها طولانی بودن فرآیند ثبت در سازمان هایی نظیر بهزیستی و … است. در نهایت امسال توانستیم پروانه تاسیس را دریافت کنیم اما در این مدت بیکار ننشستیم. فعالیت های ما از گشت های شناسایی و ارتباط گیری شروع شد. حدود 50 کودک کار را در شهر رشت شناسایی کردیم که 40 نفر از آنها به کار در خیابان ها مشغولند و حدود 10 نفر در کارگاه ها کار می کنند البته شناسایی کارگاه ها هنوزا بعد از ارتباط گیری با کودکان پروژهای آموزشی کمک درسی و فوتبال هم شروع شد و هم اکنون به صورت هفتگی اجرا میشود و با همکاری آقای حقدوست و آقای پور احمد قرار است در زمین فوتبال شهرداری و با امکان آموزش آکادمیک فوتبال به کودکان ادامه یابد. برگزاری همایش های مختلف یکی دیگر از فعالیت هایی بود که توانست حساسیت مردم این شهر را نسبت به کار کودک بیشتر کند. ارتباط گیری با سایر موسسات مردم نهاد که البته جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان از ابتدا کنار ما بود .مدت فعالیت جمعیت دفاع به حدود 15 سال میرسد از این طریق با آقای شعبانی آشنا شدیم.

یکی از مسایلی که برای هر سازمان مردم نهادی که در این حوزه کار میکند این است که خواست لغو کار کودک در جامعه مطرح شود و از آنجایی که هدف آقای شعبانی هم همین بود، این پروژه هم وارد برنامه های ما شد. بزرگترین کاری که تا کنون توانستیم برای ایشان انجام دهیم همین نشست خبری بود که به بازتاب رسانه ای این رکور کمک کنیم.

در پایان جای دارد از خبرنگاران و مهمانانی که در برنامه حضور یافتند تشکر کنیم.

منبع: سایت جمعیت حامیان کودکان کار

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency