امروز: 28 - 01 - 03 | میلادی 2024 - 04 - 16

آمریکا، چین، ژاپن، آلمان، فرانسه و بریتانیا، شش کشور مهم صنعتی، کمتر از ۹ درصد پناهجویان جهان را در کشورهای خود پذیرفته‌اند در حالی که نیمی از قدرت اقتصادی جهان را در دست دارند

 

 

آکسفام، از گروه‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی در جهان شش کشور اصلی صنعتی جهان را متهم کرد که پناهجویان کمی را می‌پذیرند. بیشترین پناهجویان در کشورهای فقیرتر به‌سر می‌برند.

برپایه گزارش جدید آکسفام که دوشنبه ۱۸ ژوئیه / ۲۸ تیر منتشر شده است، آمریکا، چین، ژاپن، آلمان، فرانسه و بریتانیا، شش کشور مهم صنعتی، کمتر از ۹ درصد پناهجویان جهان را در کشورهای خود پذیرفته‌اند در حالی که نیمی از قدرت اقتصادی جهان را در دست دارند.

این شش کشور در مجموع ۲,۱ میلیون پناهجو را پذیرفته‌اند. شمار متقاضیان پناهندگی که در سازمان ملل متحد ثبت شده‌اند ۲۴ میلیون نفر است.

آکسفام می‌گوید در بین این شش کشور آلمان پناهجویان بیشتری نسبت به پنج کشور دیگر پذیرفته است اما می‌تواند از این نیز بیشتر کمک کند.

بخش بزرگی از این ۲۴ میلیون نفری که سازمان ملل شناسایی کرده است در کشورهای به‌سر می‌برند که اقتصاد بسیار ضعیف‌تری دارند. کشورهای اردن، ترکیه، پاکستان، لبنان، آفریقای جنوبی و مناطق فلسطین در مجموع کمتر از دو درصد قدرت اقتصادی جهان را دارند اما بیش از ۵۰ درصد کل پناهجویان ثبت‌شده جهان را در خود پذیرفته‌اند.

آکسفام خواستار «رویکرد هماهنگ» کشورهای ثروتمند برای حفاظت مؤثر از پناهجویان شده است.

این سازمان جهانی در فروردین‌ماه سال جاری نیز در گزارشی گفته بود کشورهای صنعتی ثروتمند تنها حدود ۱,۴ درصد کل پنج میلیون پناهجوی سوری را پذیرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: «کشورهای ثروتمند تنها درصد کمی از پناهجویان سوری را پذیرفته‌اند»

در همان تاریخ بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی گشایش کنفرانس ژنو درباره مسأله پناهجویان از کشورهای غنی خواسته بود تا پناهجویان سوری بیشتری بپذیرند.

دبیرکل سازمان ملل گفت کشورهای ثروتمند باید دست‌کم ۱۰ درصد از ۴,۸ میلیون نفر پناهجوی سوری را در کشورهای خود بپذیرند.

مؤسسه آکسفام متشکل از ۱۵ سازمان در ۹۸ کشور است و در سال ۱۹۴۲ در دانشگاه آکسفورد در قالب یک کمیته امدادرسانی برای مبارزه با قحطی توسط فعالان اجتماعی و دانشگاهیان آکسفورد تأسیس شد.

 

 

منبع : رادیو زمانه

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency