امروز: 09 - 02 - 03 | میلادی 2024 - 04 - 28

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در طرح بیمه سلامت بیش از ۸ میلیون نفر بیمه شدند، گفت:۹۰ % این افراد ساکن حاشیه شهرها هستند و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی ربیعی در همایش یک روزه بین المللی کف حمایتهای اجتماعی، اجرای سیاستهای رفاهی را در اولویت برنامه های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: برهمین اساس دولت تلاش کرده است علاوه بر شناسایی افراد مشمول کف حمایتهای اجتماعی، برنامه های منسجمی را در این خصوص دنبال کند.

وی بااشاره به اینکه ده میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش برنامه های حمایت غذایی دولت قرارگرفتند این اقدام را گام دیگری برای توسعه برنامه های حمایتی دولت توصیف کرد.

ربیعی به اهمیت اجرای طرح مسکن امید ویژه خانواده های نیازمند و بازنشسته که یکی دیگر از برنامه های حمایتی دولت بشمار می آید اشاره کرد و افزود: این طرح که مطالعات آن در دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی انجام شده است بزودی با تامین بودجه آن از محل هدفمندکردن یارانه ها اجرایی می شود.

وی مهمترین برنامه دولت در سال 94 را مبارزه با فقر و ناامنی دانست و گفت: این برنامه قرار است در قالب بیمه اجتماعی برای همگان اجرایی شود.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین نبود بانک اطلاعاتی دقیق از شرایط زندگی مردم را یکی از ضعف های موجود برشمرد و از تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق برای هرنوع سیاستگذاری در کشور خبر داد و گفت: با تکمیل این نوع از بانکها در آینده نزدیک هر نوع سیاستی مبتنی بر آن دنبال می شود. 

ربیعی با تاکید براینکه اجرای برنامه های حمایتی دولت فقط با مشارکت نهادهای اجتماعی و مردم امکان پذیر است رسیدن به کف حمایتهای اجتماعی را بدون مداخله جمعی امکان پذیر ندانست .

وی افزود : اگر همه صداهای اجتماعی شنیده شود موفقیتی بزرگ به دست می آید و این صداها از خانه‌های زنان بی سرپرست، معلولان، افراد فاقد پدر و مادر و یا بازنشستگانی است که به دوره‌ای رسیده اند که هزاران سخن برای گفتن دارند، این صداها از کارگران کوره پزخانه ها، کارگران فولادو ...است که باید برای شنیده شدنشان تدابیری اندیشیده شود تا به کف حمایتهای اجتماعی دست پیدا کنیم. 

در مراسم امروز، از تعاونی فراگیر ملی کارگران بخش صنعت و حرف کشور رونمایی شد.

منبع : واحد مرکزی خبر

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency