امروز: 16 - 02 - 03 | میلادی 2024 - 05 - 05

بازرگانی اهواز با انتقاد از صدور کارت کارگران در پایانه مرزی چذابه توسط شهرداری گفت: متأسفانه در این پایانه بر خلاف قانون برای کودکان زیر ۱۵ سال کارت کارگری صادر می شود

 

 

 رئیس اتاق بازرگانی اهواز با انتقاد از صدور کارت کارگران در پایانه مرزی چذابه توسط شهرداری گفت: متأسفانه در این پایانه بر خلاف قانون برای کودکان زیر ۱۵ سال کارت کارگری صادر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهلا عموری ظهر امروز سه شنبه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی خوزستان در سالن جلسات استاندار اظهار کرد: خوشبختانه با انجام تلاش های بسیار در حال حاضر تاجران عضو اتاق بازرگانی اهواز هیچ مشکلی برای گرفتن ویزای عراق ندارند و همه آنها ویزای ۶ ماهه دارند.

وی افزود: برای بهبود وضعیت پایانه چذابه پیشنهادات بسیاری شد که یکی از انها ارائه کارت بازرگانی توسط تاجران بود ولی کماکان از آن استفاده نمی شود در حالی که کشورهای دیگر خیلی به این کارت اهمیت می دهند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: سه سال است که هیچ نشستی با مسئولان کشور عراق نداریم و بیشتر مشکلات صادارتی به این کشور به همین دلیل ایجاد شده است.

عموری انتقاد کرد: مقرر شده بود تا دوربین های مداربسته با کمک فرمانداری و پایانه های مرزی نصب و دستگاه ایکس. ری هم خریداری شود ولی هیچ اقدامی نشده است.

وی گلایه کرد: مقرر شد تا هنگ مرزی به بحث صدور کارت کارگران وارد شود و خود اقدام به صدور کند چون متأسفانه شهرداری برای کودکان زیر ۱۵ سال هم بر خلاف قانون صادر می کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: همیشه در میزان پایین صادرات بخش خصوصی را به باد انتقاد گرفته و آن را ضعیف خطاب می کنند در صورتی که پایانه مرزی چذابه از امکانات حداقلی مثل جاده مناسب، کارگران خوب و استراحتگاه برخوردار نیست، بخش خصوصی چه کاری باید انجام دهد؟ فراهم کردن چنین امکاناتی جزو وظایف بخش خصوصی نیست و تاجران فقط اقدام به سرمایه گذاری می کنند.

عموری عنوان کرد: بر اساس مصوبات مقرر شده بود تا از صادرکنندگان در پایانه مرزی چذابه برای غرفه ها اجاره بهایی دریافت نشود ولی نه تنها عملیاتی نشد بلکه هزینه غرفه ها را نیز افزایش دادند.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبات مختلف استاندار سابق دستور داد تا مدیریت پایانه مرزی چذابه به اداره کل پایانه ها منتقل شود ولی متأسفانه این مهم تاکنون عملیاتی نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خبر داد: تاکنون ۵۸۸ هزار و ۴۱۶ تن گواهینامه مبدأ به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار صادر کرده ایم.

عموری ادامه داد: مرز چذابه با وجود اعلام همکاری کشور عراق حتی در عید سعید فطر اما به بهانه عید فطر تا روز گذشته تعطیل بوده در حالی که نهایت تعطیلی سایر نهادها تنها سه روز بود. یکی دیگر از مشکلات افزایش تعرفه گمرکی از سوی کشور عراق و در نتیجه توقف صادرات برخی از کالاها مانند سیمان است.

وی تصریح کرد: برخی از ترخیص کاران عراقی بدون نظارت مسئولان این کشور هزینه ترخیص کالا را افزایش می دهند. همچنین نبود یک راه مناسب برای ورود و خروج همزمان کامیون های عراقی در مرز چذابه یکی از مشکلات موجود است، به عنوان نمونه سه ماه است که یکی از درها در این پایانه خراب شده ولی تاکنون تعمیر نشد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز اضافه کرد: واقعا مشخص نیست شهرداری با دریافت این همه پول در پایانه مرزی چذابه چه می کند؟ چرا باید تعمیر یک در حداقل سه ماه طول بکشد و هنوز هم بدون تعمیر به حال خود رها شود.

عموری بیان کرد: متأسفانه پایانه مرزی چذابه دارای سرویس های بهداشتی و نمازخانه مناسب نیست، این پایانه نه تنها دارای بهداشت قابل قبولی نیست بلکه زباله ها نیز در زمان لازم و آنطور که باید، جمع آوری نمی شوند.

وی اظهار کرد: عدم کارکرد مناسب کارگران شهرداری در پارکینگ به خصوص برای ترخیص همه را با مشکل مواجه کرده است. همچنین سرقت های مکرر از رانندگان عراقی و ایرانی توسط افراد ناشناس و دریافت پول برای تلفن ثابت ولی عدم راه اندازی نیز از دیگر مشکلات موجود در پایانه مرزی چذابه است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency