امروز: 05 - 02 - 03 | میلادی 2024 - 04 - 24

19 نوامبر برابر با 28 آبان روز جهانی مبارزه با کودک آزاری نامیده می شود. این مناسبت برای دوستداران و مدافعان حقوق کودکان و بویژه فعالان جنبش لغو کار کودک، روز اعتراض سراسری به همه ی اشکال خشونت و آزار کودکان است. خصوصا" بدترین اشکال آزار و سوء استفاده و خشونت علیه کودکان که با نام "کار کودک" خوانده می شود.

 

این مناسبت به پیشنهاد فعالان "مقابله با آزار و خشونت علیه کودکان" در اجلاس جهانی زنان در سال 2000 روز 19 نوامبر تعیین شد زیرا مقارن با بیستم نوامبر روز تصویب کنوانسیون جهانی حقوق کودک بود. این موضوع سال ها در دستور مبارزات زنان پیشرو در این عرصه قرار داشت و از سال 2000 مستقیما" در تقویم مناسبت ها و مبارزات بساری از بخش های فعال اجتماعی قرار گرفت.

این روز برای فعالان جنبش لغو کار کودکان و نیز همه ی دوستداران و مدافعان حقوق کودکان؛ مناسبتی است برای ابراز انزجار و اعتراض به تمامی جنبه های آزار و خشونت آشکار و پنهان که از زوایا و اجزاء مختلف روابط و ساختار حاکم بر جهان و عناصر و ابزارهای رسمی و غیر رسمی اش به کودکان تحمیل می شود. 

کمیته روابط عمومی جمعیت دفاع، ضمن گرامیداشت این روز؛ تلاش و مبارزات فعالان این عرصه و بویژه داوطلبین و اعضاء جمعیت دفاع را ارج نهاده و دستان یکایک دوستان را به گرمی می فشارد.

با آرزوی لغو کار و بهره کشی از کودکان و بامید محو خشونت و آزار کودکان

کمیته روابط عمومی جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان

 

‏پنج شنبه، ۲۷ آبان ۱۳۸۹

فیسبوک

ساندکلاد

رادیو جمعیت

عضویت

All Rightes Reserved © | Created And Designed By: Firemode Studio / Agerin Agency